fbpx
2020.10.27.

Térségi Televízió

T1TV – Törökszentmiklós

Új háromállású szerelő csarnok épül a szolnoki Járműjavítóban

Szolnok Járműjavító

Megkezdődik a nettó 815 millió forint értékben épülő új, háromállású felületelőkészítő- és fényező csarnok kivitelezése a MÁV-START Szolnok Járműjavítójában, miután sikeres közbeszerzési eljárást követően a társaság szerződést kötött a nyertes Bolax Kft.-vel. A csarnok várhatóan 2022 I. negyedévére épülhet majd meg, a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban és hatékonyabban készülhetnek majd az új IC+ kocsik is.

A beruházásnak köszönhetően három olyan álláshely épül ki, melyben egymástól függetlenül, különböző vasúti járművek, például az IC+ kocsik felület előkészítése és fényezése zajlik majd. A felépítmény javítását, a járműszekrény, alkatrész és részegység felületkészítését – többek között – alapozást, gittelést, levegős-vizes csiszolást – lehet elvégezni majd az új csarnokban. Az egyik álláshelyen kombinált fényezőszárító ipari kabint, a másik kettőn egylégterű felület előkészítő tevékenységre alkalmas munkaterületet alakítanak ki.

Kerékgyártó József és Bozsó Róbert

A csarnok átadását követően lehetőség nyílik a MÁV-START járműparkjának gyorsabb és hatékonyabb fejlesztésére. Az IC+ kocsik gyártása és a régebbi járművek arculati megújítása is felgyorsulhat.

A MÁV-START kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban. Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása. Az új kocsik kormányzati és vállalati források felhasználásával a MÁV-START Szolnok Járműjavítójában készülnek. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.

Szalay Ferenc és Kerékgyártó József

Az új generációs InterCity-k számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba.

A 90 darabos szériából jelenleg már több mint 40 új IC+ kocsi közlekedik az országban. További három jármű teljesítette tegnap az emelt sebességű futópróbáját, a hatósági próbaüzemi engedély megszerzése után várhatóan jövő hét második felében állnak forgalomba, az 50. IC+ pedig év végére készülhet el.

A mai napon a szolnoki járműjavítóban tartottak sajtótájékoztatót, ahol Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere hangsúlyozta: „A MÁV és a város közötti együttműködés töretlen. 2015-ben a Modern Városok Program legjelentősebb pontja az IC+ kocsik gyártásának beindítása volt Szolnokon.”

Kerékgyártó József

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója beruházásról elmondta: „Az új csarnok egy meglévő mára elavult műhelyrész helyére épül majd, és a tervek szerint 2022 elejére készülhet el. A beruházás tíz-tizenöt új munkahelyet teremt, és a már ott dolgozó mintegy 1200 embernek is stabilitást jelent. Jelenleg három IC+ kocsit tudunk havonta kibocsátani, a beruházás után már havi négy is elkészülhet, ennek köszönhetően az IC-flotta sokkal gyorsabban tud megújulni.” Hozzátette: „Folyamatban van egy 8000 négyzetméteres, villamosmozdony-javító csarnok modernizációja is, a mintegy egymilliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően, várhatóan jövő márciustól már itt végezhetik el az új KISS emeletes motorvonatok karbantartását.”

IC+
Közösségi média
error: Védett tartalom!
%d bloggers like this: