fbpx
2020.11.24.

Térségi Televízió

T1TV – Törökszentmiklós

Napi testmozgással-és lelki gyakorlatokkal csökkenthető a bezártságtól kialakuló rossz közérzet

Gyerekek / Szülők! Karantén idején se feledkezzünk meg a napi testmozgásról. Seres Viktor a 11 éves influencer, youtuber szerencsés, mert a tömbháznál, ahol lakik, erdő, vízpart, emberektől mentes terep található, ahol naponta 1-2 órát testvérével önállóan szervezett testneveléssel tölthet el.

Sajnos nem mindenki ilyen szerencsés. A mozgás kell, a bennünk képződő feszültség oldására, testünk egészsége érdekében is nagyon fontos – fogalmazza meg Rácz Anett, az egészségfejlesztéssel is foglalkozó Mátrix Közhasznú Alapítvány vezetője. Ha nincs mód erdőben – emberektől mentes területen mozogni, pár hasznos tipp (otthoni nyers / gerilla módszer) a mindennapokra:

  • a szoba közepén zenére végezz tornagyakorlatokat,
  • az udvaron / lépcsőházban 5-10 perc intenzív gyaloglással – futással tedd aktívvá magadat (pl. lépcsőzéssel),
  • emelj súlyokat (ha más nincs vízzel teli üveget, nagyobb könyveket),
  • adj a lelkednek is megtisztulást (pl. jóga gyakorlatokkal),
  • olvass hangosan, akár magadnak vagy a család más tagjainak (akár improvizálhat a család minden tagja valamilyen történetet),
  • társasjáték, kártya, dominó mind közösség építő, feszültséget oldó csapatjáték,

Rácz Anett alapítványi vezető hozzátette: a megváltozott – zűrös napirend negatívan hathat a kisgyermekek viselkedésére. Vonjuk be őket a napi feladatokba, dicséret mellett pl. háztartástan (takarítás, mosás), higiénia, rendrakás is lehet az alternatív iskolarend része, hagyjuk fejlődni a kicsiket az “élet iskolájában”. Emellett a kilátástalansággal kapcsolatos ventiláló gondolatokat a szülő rendszeresen hesegesse el, pozitív hozzáállás és az egyszerű dolgok változatos kombinációja lehet megoldás a helyzetből való sikeres kilábaláshoz.

Közösségi média
error: Védett tartalom!
%d bloggers like this: